in , , ,

Kemal Sunal: Gülüşüyle 7’den 70’e herkesin içini ısıtan insan

Kokteyllerde boy göstermedi. Gösterişe prim, medyaya yüz vermedi. O bir stardı, ama sade bir vatandaş gibi yaşadı. Kimdi bu? Kemal Sunal!

Takvimlerden 11 Kasım 1944! Mustafa Kemal Atatürk‘e ayıp etmemek’ için değil, ağız tadıyla doğum gününü kutlamak için bir gün rötarlı doğdu Kemal Sunal.

İstanbul’un Küçükpazar semtinde Malatyalı bir ailenin çocuğu olarak doğan Kemal Sunal’ın çocukluğu yoksulluk içinde geçti. Migros’tan emekli olan babası Mustafa Sunal’a yardımcı olmak için çok çalıştı. Bununla ilgili olarak da verdiği bir röportajda şöyle der:

Ben yoksul bir ailede büyüdüm ve yetiştim. Filmlerimde birçok karaktere benzer yanlarım oldu.

Çekirdek bir aileye sahip olan Kemal Sunal’ın annesinin adı ise Saime Sunal‘dır. Ailenin büyük çocuğu olan Kemal Sunal’ın, Cemil ve Cengiz isimlerinde de iki kardeşi vardır.

İlkokulu Mimar Sinan İlkokulu’nda okuyup, Vefa Lisesi’nden mezun olan Kemal Sunal, Vefa Lisesini 11 yılda tamamlamasıyla ilgili olarak kendisine yöneltilen bir soruya da şöyle yanıt vermiştir:

Bu benim tembelliğimden, ileri gelen bir şey değildi. 15-20 kişilik bir grubumuz vardı. Beraber geçiyorduk, beraber kalıyorduk. Anlaşmış bir gruptu. Bir nevi haylazlıktı tabii.

Kemal Sunal

Lisede öğrenciyken tiyatroya atılmış, ilk kez Zoraki Takip oyununda rol almıştır. 1966 yılında öğretmeni onu elinden tutup Kent Oyuncuları’na götürmüştür. Daha sonra Kenterler, Ulvi Araz, Ayfer Feray ve son olarak Devekuşu Kabare Tiyatrosu‘nda profesyonel olarak rol almıştır. “Dün-bugün” isimli bir oyunu oynadıkları sırada, Zeki Alasya, Ertem Eğilmez‘in yeni filmi için aradığı oyuncuları seçmesi için kendisini bu tiyatroya davet etmiştir. Bu oyun sırasında, Kemal Sunal’ı çok beğenen Ertem Eğilmez, sanatçının ilk sinema deneyimi olan Tatlı Dillim‘de rol almasına karar vermiştir. Böylece Kemal Sunal, sinema kariyerine 1972 yılında başlamıştır.

Kemal Sunal ilk yıllarını ve komediye yönelişini şu sözlerle dile getirmektedir:

Nasıl oldu bilmem, ben kendimi sahici bir sahnede seyircilerin arasında buldum. Ses Tiyatrosu’ndaki ilk rolüm çok kısaydı. Üç dakika sahnede ya kalıyor ya kalmıyordum. Öyle pek bir şey söylediğimi de hatırlamıyorum. Sahnenin bir ucundan girip öbür ucundan çıkıyordum. Ne yaptığımı da pek hatırlamıyorum; ama seyirci kahkahadan kırılıyor. Bu da benim hoşuma gitmişti. Bildiğiniz gibi o gün bugündür insanları güldürmeyi seviyorum.

Kemal Sunal

Üniversite hayatına ilk olarak Marmara Üniversitesi Gazetecilik bölümünde başlayan Kemal Sunal, bu bölüme devam edememiştir. Eğitim hayatı boyunca çeşitli işlerde çalışan Kemal Sunal, Emayetaş Fabrikasında çalışmış, ayrıca elektrikçide çıraklık yapmıştır. Kemal Sunal, iş yaşantısını şöyle açıklar:

Ekonomik durumumuz iyi değildi. Babam Migros’tan emeklidir. Yaz tatillerinde ayakkabı, kitap parasına yardımcı olmak için çalışırdım.

Kemal Sunal, Devekuşu Kabare Tiyatrosu’ndayken, 1972-1973 tarihindeki Ankara turnesi sırasında sonradan eşi olacak Gül Sunal ile tanışmış, 1975 Nisan ayında Beyoğlu evlendirme dairesinde evlenmişlerdir. Bu evlilikten Ali Sunal ve Ezo Sunal isimli iki çocukları olmuştur.

35 yaşında askere giden Kemal Sunal, diğer askerlerin kendisini görünce gülmeye başlaması sebebiyle, “birliğin düzenini bozuyor” denilerek, eğitimlere katılmamış, kademede görev almıştır. Usta birliğinde “armoni mızıkası” isimli moral grubuna dağıtımı olmuş, bu vesile ile Türkiye’nin birçok bölgesinde askerlik yapmıştır.

Ardından 12 Eylül döneminde yarım bıraktığı üniversiteyi, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü’nden mezun olarak 1995 yılında bitirmiş ve ardından yüksek lisans yapmıştır. Yüksek Lisansını ise “TV ve sinemada Kemal Sunal güldürüsü” isimli teziyle yapmıştır. (Bu teze dergipark.gov.tr üzerinden erişebilirsiniz.)

Ve takvimlerden 3 Temmuz 2000…

Sabahın ilk saatleriydi. Kemal Sunal, karısı Gül Sunal ile vedalaştı ve Balalayka filminin çekimi için oğlu Ali Sunal’la beraber Atatürk Havaalanı’na gitmek üzere yola çıktı.

Kemal Sunal, kişisel yaşamı ve kariyeri boyunca yaptığı yolculuklarda daima kara taşıtlarını tercih etmiş, uçak ve deniz taşıtlarından korktuğunu dile getirmiştir.

Ancak yönetmen Ali Özgentürk, Balalayka filminin Trabzon’daki çekimleri için Kemal Sunal’ı uçağa bindirme konusunda ikna etmişti. Havalimanında Ali Özgentürk, Cem Davran ve set ekibiyle buluşan Kemal Sunal uçağın hareket etmesiyle birlikte kalp krizi geçirerek 55 yaşında kızı Ezo’yu, oğlu Ali’yi, eşi Gül Hanım’ı ve hepimizi yalnız bıraktı…

Zeki Alasya, Sunal’ın vefatıyla ilgili görüşünü şöyle dile getirmiştir:

Kimseleri filmin çekileceği yere otobüsle gitmek sıkıntısında bırakmamak için kendini zorlayarak bindi o uçağa, imkânı yok binmez.

Kemal Sunal

Ama bizler onu kaybetmedik, onu kazandık; şanslıydık onu izlediğimiz için, anladığımız için… O kokteyllerde boy göstermedi. Gösterişe prim, medyaya yüz vermedi. Teklifsiz mikrofonları elinin tersiyle itti, ertesi gün hakkında yazılacaklara hiç aldırmadı. O bir stardı, ama sade bir vatandaş gibi yaşadı. Yattığın yer nur, mekanın cennet olsun…


Kemal Sunal tüm filmleri

Güldürü ağırlıklı filmlerde Kemal Sunal yan rolleri

Tatlı Dillim (1972)

Rol: Basketbolcu (İlk rol aldığı film)
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Bir basketbol takımının yakışıklı ve çapkın oyuncusuyla, bir trafik kazası sonucu tanıdığı bir genç kızın öyküsü.


Oh Olsun (1972)

Rol: Fazıl Haznedar
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Babasının fabrikasında çalışan kıza aşık olup, ailesine rest çekerek sevdiği kızla evlenen bir gencin öyküsü.


Güllü Geliyor Güllü (1973)

Rol: Kiralık Katil
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Konusu: Bir kan davasının intikamını almak için İstanbul’a gelen Güllü kıza âşık olup evlendiği kan davalı Taka Nuri’nin güldürüsü.


Canım Kardeşim (1973)

Rol: Yolcu
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Gecekonduda yaşayan, yürekleri sevgiyle dolu iki kardeşin öyküsü.


Yalancı Yarim (1973)

Rol: Kemal
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Fakir bir mahalle kızıyla, aşık olduğu zengin genci birleştirmek için kolları sıvayan bir avuç küçük insanın öyküsü.


Hasret (1974)

Rol: Sahne Işıkçısı Yanık
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Aynı kadını seven iki erkeğin ve iki aşk arasında kalan bir kadının öyküsü.


Mavi Boncuk (1974)

Rol: Kaymakam Cafer
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Bir gazinonun assolistini kaçıran altı gariban arkadaşın öyküsü.


İlk “Kemal Sunal” filmleri

Salako (1974)

Rol: Salako
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Konusu: Ağa kızını dağa kaçıran bir eşkıya güldürüsü. Korkak bir adamı halk isterse efsaneleştirip büyütebiliyor. Bu olay günümüzde de geçerli.


Salak Milyoner (1974)

Rol: Saffet
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Konusu: Define bulma hayaliyle İstanbul’a göç eden köylülerin büyük kentteki öyküsü. Bugün hala çeşitli nedenlerle büyük metropollere göç devam etmektedir. Sonuç itibariyle sorunların büyümesine neden olmaktadır.


Köyden İndim Şehire (1974)

Rol: Saffet
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Salak Milyoner’in devam filmidir. Ankara’da gömülü defineyi bulamayınca köylerine dönüp tekrar çift sürmek zorunda kalan altı köylünün öyküsü.


Kemal Sunal: Hababam Sınıfı serisi

Hababam Sınıfı (1975)

Rol: İnek Şaban
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: “Tulum Hayri, Güdük Necmi, Kel Mahmut ve arkadaşlarının yatılı okulda geçen öyküleri.


Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı (1975)

Rol: İnek Şaban
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Öğrenci ve okul ilişkilerinin güldürülü öyküsü. 13. Antalya Film Festivali’nde ( 1976) Melih Kibar “En Başarılı Müzik Çalışması” ödülünü aldı.


Hababam Sınıfı Uyanıyor (1976)

Rol: İnek Şaban
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Aynı sınıfta okuyan yaramaz talebelerin güldürülü öyküsü.


Hababam Sınıfı Tatilde (1977)

Rol: İnek Şaban
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Kemal Sunal’ın oynadığı son Hababam Sınıfı serisi filmidir. İzci kıyafetleri giyerek okuldan kaçan öğrencilerin güldürüsü.


Kemal Sunal: Şaban filmleri

Şabanoğlu Şaban (1977)

Rol: Şaban
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: Şaban ile Ramazan’ın güldürüsü. Hababam Sınıfı’ndaki “İnek Şaban” tiplemesinin beğenilmesi üzerine yapımcılar bu isim ve bu tipleme üzerine filmler yapmaya başladılar. “Şabanoğlu Şaban” filmi de bu serinin ilk örneğidir.


İnek Şaban (1978)

Rol: Şaban, Kaleci Bülent
Yönetmen: Osman F. Seden
Konusu: Birbirine benzeyen bir futbolcu ile karpuzcunun güldürüsü. Kalecileri Amerika’ya kaçan bir takımın yöneticileri, bir gecekondu semtinde aynı kaleciye benzeyen karpuzcu Şaban’ı bulurlar. Şaban bu benzerlikten yararlanarak ünlü bir kaleci olur. Böylece de karpuzcu Şaban’ın yaşamı değişir. Belki de Şaban filmleri içerisinde hala en çok akılda kalan film “İnek Şaban”dır. Öyle ki bütün Şaban tiplemesi bu adla anılır olmuştur.


Yüz Numaralı Adam (1978)

Rol: Şaban Erkök
Yönetmen: Osman F. Seden
Konusu: Aptallığı yüzünden hiçbir işte tutunamayan Şaban’ın, bir reklam şirketi yöneticileriyle olan güldürüsü. Reklam şirketi, TV reklamlarında kullanmak için Şaban’ı işe alır. Şaban büyük reklam kampanyalarıyla TV reklamına çıkar. Ne var ki reklamını yaptığı mallar bozuk çıkar, halk aldatılmaktadır. Tüketicilerin, bu aldatmacalığı anladıklarında Şaban’a güvenleri kalmaz. Ve Şaban da halk adına bu sömürü düzenine başkaldırıp reklamcılara karşı çıkar. Tüketici haklarını koruyan ve tüketiciye de belli mesajlar veren bir filmdir.


Bekçiler Kralı (1979)

Rol: Şaban Özgüneş
Yönetmen: Osman F. Seden
Konusu: Görev yaptığı mahalledeki vatandaşları sömürenlere karşı başkaldıran bekçi Şaban’ın öyküsü. Zeytinburnu’ndaki bir mahalleye atanan bekçi Şaban görevine başlar. Ve vatandaşa eziyet eden mahalledeki muhtara, bakkala, manava, tüpgaz bayiine uyarılarda bulunur. Şaban bu kişiler tarafından karakola şikâyet edilir. Ne var ki Şaban’ın İçişleri Bakanı’nın yeğeni olduğunu sanan komiser tüm şikayetleri hasıraltı eder. Şaban ise mahalleli yararına bu fırsattan istifade edip daha da başkaldırıp, çöpleri toplatmadan temizlik işleri müdürüne, çocukları zehirleyen sınai artıkları için kanalizasyon yaptırmayan fabrika sahibine kafa tutar. Bu denetleme işini sürdürürken fabrikada işçi olarak çalışan Zehra ile arasında bir aşk başlar. Ve sonunda her şey tatlıya bağlanıp mahalleli huzura kavuşur. Torpilin ön plana çıktığı ülkemizde, dürüst ve çalışkan bir bekçinin hizmet etmek için sarf ettiği çabalar anlatılıyor.


Dokunmayın Şabanıma (1979)

Rol: Şaban
Yönetmen: Osman F. Seden
Konusu: Aynı kıza âşık olan Şaban’la askerlik arkadaşının öyküsü. Sıradan, mesaj içermeyen bir Şaban filmidir.


Şark Bülbülü (1979)

Rol: Şaban Ballıses
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Başlık parası için İstanbul’a gidip sonradan köyüne türkücü olarak dönen korucu Şaban Ballıses’in güldürüsü. 500.000 TL başlık parasını biriktirmek için İstanbul’a gelen Şaban’a şans güler. Bir gazino patronu olan kadın (Ayşen Gruda ), Şaban’a yardımcı olur. Yanık sesi sayesinde büyük bir türkücü olan Şaban, köyüne döndüğünde sevgilisini de, ağanın köyünü de satın alır. Günümüzde tek şarkıyla ünlenen (!) şarkıcılara dizi film yapılıyor. O tarihte de tek şarkıyla ünlenen şarkıcılara film yapılıyordu. Bu durumu eleştiren bir çalışmadır.


Umudumuz Şaban (1979)

Rol: Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Kahvecilik yapan Şaban’ın büyük kentteki güldürüsü. Şaban amcasından kalan kahveyi çalıştırmak üzere köyden kente gelir. Yaşadığı gecekondu semtinde, köyünde olduğu gibi bir arsa ağası türemiştir. Ağa ile semt sakinleri arasındaki sürtüşme nedeniyle bir cinayet işlenir. Kovboy filmlerinin etkisinde kalan Şaban bu giysiler içinde mahallede dolaşırken cinayet suçuyla tutuklanır. Ve Şaban işlemediği suçu üzerine alıp hapse girer. Şaban hapisten çıktıktan sonra tüm mahalleli ona bir kurtarıcı, bir kahraman gözüyle bakar. Ve Şaban kendisine umut bağlayanların yüzünü kara çıkarmaz. Çünkü Şaban, ağanın adamı olan muhtarı seçimde yener. “Umudumuz Ecevit” sloganlarının yeri göğü inlettiği dönemde, Şaban da “Umudumuz Şaban” olarak halkın sevgilisi haline gelmiştir.


Gerzek Şaban (1980)

Rol: Osman, Seyfi
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Birbirine benzeyen ünlü bir gangster ile filmlerde figüranlık yapan bir garibanın öyküsü.


En Büyük Şaban (1983)

Rol: Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Tarlasını satarak “köşeyi dönmek” için İstanbul’a gelen Şaban parasını bir dolandırıcıya kaptırır. Charlie Chaplin’in “Şehir Işıkları” filminden uyarlanmıştır. Yalnız Şaban, Şarlo’nun aksine mutlu sona ulaşmıştır.


Atla Gel Şaban (1984)

Rol: Niyazi
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Aylık kazancı karısına, iki çocuğuna ve karısının annesine rahat bir yaşam sağlamaya yetmeyen işçi Niyazi mahalledeki esnafa da borcunu ödeyememektedir. Niyazi can sıkıntısı gidermek için kendi kendine at yarışı tahminleri yapar. Tahminleri doğru çıkmaktadır. At yarışı oynayarak büyük paralar kazanmayı hedefleyen bir çete, Niyazi’nin tahminlerinin doğru olduğunu öğrenir ve onu kaçırarak tahminlerinden yararlanmaya çalışır. Ekonomik zorluklar içinde yaşayan halkın umudunun “Altılı Ganyan” gibi şans oyunlarına kaldığını anlatan bir film. Günümüzde de “Sayısal Loto”. Şans oyunlarına ümit bağlandığı için bu filmin konusu gerçekliğini korumaktadır.


Orta Direk Şaban (1984)

Rol: Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Uluslararası bir terörist çetesiyle mücadele eden Şaban’ın güldürüsü. Filmin çekildiği yıllarda orta direk kavramı yine gündeme gelmiş ve Şaban da orta direk mensubu olarak karşımıza çıkmıştır.


Şabaniye (1984)

Rol: Şaban, Şabaniye
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Kocası kan davası nedeniyle katil olup cezaevindeyken ölen Hatice ana oğluyla birlikte İstanbul’a göçer. Amacı, oğlu Şaban’ı davadan uzak tutmak, öldürülmesini önlemektir. Yıllar sonra düşman ailenin oğlu Şehmuz onları bulur. Gazinoda işçi olarak çalışan Hatice ana, oğlunu kadın kılığına sokarak kurtarır. Kemal Sunal’ın neredeyse film boyunca kadın kılığında olduğu tek filmdir.


Gurbetçi Şaban (1985)

Rol: Şaban Yıldız
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Almanya’daki bir Türk işçisinin güldürüsü. Yurtdışındaki işçilerimizin durumunu mizahi açıdan ele alan bir filmdir.


Katma Değer Şaban (1985)

Rol: Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Almanya’dan dönüp bir diskotekte tanıştığı kızın yardımıyla ünlü bir şarkıcı olan Şaban’ın öyküsü. Katma Değer Vergisi’nin yürürlüğe girdiği ve tartışıldığı dönemde çekilmiş bir filmdir.


Sosyete Şaban (1985)

Rol: Şaban Ağa, Dilaver Bey
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Sosyete Şaban, kendisini beğenmeyen beşik kertmesinin kalbine girmeye çalışan bir adamın hikayesini konu ediyor. Köylü Şaban Ağa, beşik kertmesi olan Peri adındaki kadınla evlenecekleri günün hayali ile yaşamaktadır. Güzel bir kadın olan Peri ise Şaban’ın varlığından bile haberdar değildir. Amerika’daki eğitimini tamamlamasının ardından ailesinin yanına geri dönen Peri, babasının ciddi bir maddi sıkıntı içinde olduğunu öğrenir. Babası, yaşadıkları bunalımdan çıkış yolunun kızının, zengin bir adam olan Şaban ile evlenmesinde görmektedir. Babasının içine düştüğü durumdan kurtarmak isteyen Peri, Şaban ile evlenmeyi kabul eder. Ancak, gereken parayı alındıktan sonra Şaban’dan kaçarak şehre, eski yaşantısına geri döner. Kendine yapılanlardan dolayı incinen Şaban, genç kızdan intikam almaya kararlıdır. Köylü yaşamından kurtulup, tam bir şehir insanına dönüşen Şaban, Peri’nin karşısına Dilaver Bey olarak çıkacaktır.


Şaban Pabucu Yarım (1985)

Rol: Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Çocukları seven yaşlı bir kadınla, komşunun kızına âşık olan Şahan’ın güldürülü öyküsü.


Şendul Şaban (1985)

Rol: Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Çalıştığı fabrikadan maaşına zam isterken işten kovulan Şaban’la sekreterlik yapan karısının güldürüsü.


Dram yönü, güldürünün önüne geçen Kemal Sunal filmleri

Davacı (1986)

Rol: Yunus
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Bir hayvan sürüsünün komşu bahçesine girmesi nedeniyle açılan davanın 7 yıl boyunca sonuçlanmayan güldürüsü. Yaşanmış bir hikâyedir. Türkiye’de adalet mekanizmasının ne denli yavaş işlendiğini anlatan bir filmdir.


Deli Deli Küpeli (1986)

Rol: Deli Kaymakam
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Tımarhaneden kaçıp bir kasabada rastlantı sonucu kaymakam olan iki delinin öyküsü.


Garip (1986)

Rol: Kemal
Yönetmen: Memduh Ün
Konusu: “Bir kundura boyacısıyla sandalın içinde bulup büyüttüğü ve sonradan artist olan bir kızın öyküsü.


Yoksul (1986)

Rol: Yoksul
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Günümüzdeki ekonomik bunalım nedeniyle savaş veren iş çevrelerinin öyküsü.


Kiracı (1987)

Rol: Kerim
Yönetmen: Orhan Aksoy
Konusu: Fakir ve evli bir adamın ev bulmak için verdiği mücadelenin güldürüsü. Bugün bile devam eden kiracı-ev sahihi ilişkisini anlatan bir filmdir. Sulhi Dölek’in Kiracı adlı romanından uyarlanmıştır.


Düttürü Dünya (1988)

Rol: Dütdüt Mehmet
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Ankara’nın yoksul gecekondu semtlerinden birinde oturan Mehmet (Kemal Sunal), geceleri bir pavyonda klarnet çalarak hayatını kazanmaktadır. Biri geri zekâlı üç çocuğunu ve karısını geçindirebilmek için bu arada çeşitli ek işler yaparak yaşamını sürdürür. Oturduğu gecekondusu sahibi olan kayınbiraderi tarafından, bir müteahhite satınca, yaşamı iyice zorlaşır. Tüm günlerini çalışmak ve ev aramakla geçiren Mehmet için artık kurtuluş yolu kalmamıştır. Çünkü bir sabah evinin yıkımı için dozerler kapıya dayanır.


Öğretmen (1988)

Rol: Hüsnü
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Büyük kente atanınca yaşam zorlukları nedeniyle akli dengesini yitiren, evli ve iki çocuklu bir ilkokul öğretmeninin öyküsü. Bir türlü sorunları giderilemeyen öğretmenlerin dertleri dile getirilmiştir.


Gülen Adam (1989)

Rol: Yusuf Şaplak
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Tekerlekli seyyar gecekondusuyla yıkım emri veren belediyecilerden kaçıp, sürekli mekân değiştiren evli bir çiftin güldürüsü. Gecekondu sorununu başka bir boyutuyla anlatan filmdir.


Abuk Subuk Bir Film (1990)

Rol: Ademoğlu Ali
Yönetmen: Şerif Gören
Konusu: Ademoğlu yoksul bir köylü olduğu için çevresi tarafından sürekli hor görülüp, aşağılanır. Bir süre sonra yoksul köylü geçmişteki bir iyiliğinin karşılığı olarak bir mirasla mükafatlandırılır. Ve birden milyarder olunca onu hor gören çevresi bu kez de onu el üstünde tutar. Ademoğlu artık basının da peşinde koştuğu ünlü bir kişi olmuştur.


Boynu Bükük Küheylan (1990)

Rol: İbrahim Küheylan
Yönetmen: Erdoğan Tokatlı
Konusu: Köyden kente gelip zengin olan iki karılı bir kapıcının öyküsü.


Kemal Sunal diğer filmleri

Hanzo (1975)

Rol: Hanzo, Cabbar
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Dağdan İstanbul’a inen yaban adamının büyük şehirdeki öyküsü.


Şaşkın Damat (1975)

Rol: Apti
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Ev sahibinin kızına aşık olan salak bir bahçıvanın öyküsü.


Kapıcılar Kralı (1976)

Rol: Seyyit
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: Bir kapıcının apartman sakinleriyle kurduğu ilişkilerin güldürüsü.


Meraklı Köfteci (1976)

Rol: Zühtü Karışan
Yönetmen: Engin Orbey
Konusu: Başlık parası için ihtiyar bir adamla evlendirilmek istenen bir kızla, ona âşık olan bir köftecinin öyküsü.


Sahte Kabadayı (1976)

Rol: Kemal
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Bir benzerlik sonucu, kabadayı zannedilen salak bir delikanlının öyküsü.


Tosun Paşa (1976)

Rol: Tosun Paşa, Şaban
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Düşman iki aile arasında geçen bir çatışmanın öyküsü.


Süt Kardeşler (1976)

Rol: Şaban
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Konusu: İki kardeş ve bir mirasın öyküsü.


İbo ile Güllüşah (1977)

Rol: İbo
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Konusu: Başlık parası olmadığı için sevdiği kızı kaçıran fakir bir köylünün büyük kentteki güldürüsü.


Çöpçüler Kralı (1977)

Rol: Apti Şakrak
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: “Aynı mahalleden bir kıza âşık olan çöpçü Apdi’nin öyküsü.


Sakar Şakir (1977)

Rol: Şakir, Hasan Emmi
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Avanak Şakir’le Gardırop Fehmi’nin güldürüsü.


Avanak Apti (1978)

Rol: Apti
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Duvarlara afiş yapıştırarak hayatını kazanan Apti’nin güldürüsü. Apti, ünlü bir şarkıcı kadına âşık olur. Ne var ki Apti’nin bu konuda bir rakibi vardır. Bu âşık ise belalı bir kabadayıdır. Ve Apti ile paylaşamadıkları kadın yüzünden dövüşürler.


İyi Aile Çocuğu (1978)

Rol: Kemal, Cemal
Yönetmen: Osman F. Seden
Konusu: Birbirine benzeyen bir banka memuru ile gangsterin öyküsü.


Kibar Feyzo (1978)

Rol: Feyzo
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Konusu: Feyzo ile köylüsü Gülo’nun güldürüsü. Feyza askerden döndükten sonra Gülo’ya talip olur. Köyde Gülo’ya başka talipler de olduğu için babası başlık parasını artırmaya koyar. Ve on bin peşin, on bin de senet karşılığı Gülo, Feyzo’nun üstünde kalır. Feyza borcunu ödemek için kente gidip çalışmaya başlar. Feyzo köye her dönüşünde kentte gördüğü yenilikleri de beraberinde getirir. Ağanın sömürdüğü köylüleri biçimlendirmeye çalışır. Ve sonunda Feyzo, Ağa’yı öldürür.


Köşeyi Dönen Adam (1978)

Rol: Adem Zengin
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Konusu: Bir odacı ile amcasından kalan mirasın güldürüsü. Amerika’da ölen amcasından kalan miras haberiyle fakir odacı birden mahallede ve çalıştığı yerde el üstünde tutulur. Sevdiği kız Şükran’ı babası, odacı Adem’e verir. Bir süre sonra ise Amerika’dan beklenen miras kocaman bir sandık içinde gelir. Sandık açılır ve içinden bir eşek çıkar.”91 Topluma köşeyi dönme fikrinin empoze edildiği bir dönemde çekilmiştir. O nedenle filme “Köşeyi Dönen Adam” ismi verilmiştir.


Korkusuz Korkak (1979)

Rol: Mülayim Sert
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Muayene sonucunda altı aylık ömrü kaldığını öğrenen Mülayim’le, bir an önce ölmek için tuttuğu kiralık katilin öyküsü.


Zübük (1980)

Rol: İbrahim Zübükzade
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Sıradan bir vatandaşken, çeşitli üçkâğıtçılıkla, sömürücülükle sınıf atlayarak, çirkin bir politikacı olan İbrahim Zübükzade’nin öyküsü.


Devlet Kuşu (1980)

Rol: Mustafa
Yönetmen: Memduh Ün
Konusu: Mustafa, yoksul bir halk çocuğudur. Gecekondu mahallesinde apartman yaptırmaya gelen milyoner bir iş adamının şımarık kızı Hülya, Mustafa’ya ilgi duyar. Yoksulluk içinde olan ailesini kurtarmak için, böyle bir zengin kızıyla evlenmeyi düşünür önceleri Mustafa. Ama sonunda alıştığı çevreden kopamayan genç adam, mahallesindeki Aynur’a döner.


Gol Kralı (1980)

Rol: Sait Sarıoğlu
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Taşralı saf ve temiz yürekli bir gencin güldürüsü. Taşralı futbol hastası genç, bir kızla ilişki kurar. Bu süre içinde futbolcu olmaya karar verir. Ve sonunda ünlü bir futbolcu olmayı başarır.


Davaro (1981)

Rol: Memo, Davaro
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Almanya’da çalışıp başlık parası biriktiren Memo, köyüne döner. Sözlüsü Cana ile evlenecektir. Ancak Memo’nun anası Hamo bu evliliğe karşı çıkar. Çünkü törelere göre Memo’nun, önce babasının katilini öldürmesi gerekir. Bu kez de Memo, böyle bir işe karşıdır. Sonunda babasının katili Sülo (Şener Şen) ile bir anlaşma yapar. İki kan davalı düşman vuruşurlarken, Sülo ölü numarası yapacaktır. Olaylar bu çizgi içinde sürüp gider.


Kanlı Nigar (1981)

Rol: Abdi, Narçın
Yönetmen:
Memduh Ün
Konusu: Osmanlı döneminde, İstanbul’da randevu evi işleten Cihanyandı Kanlı Nigar’ın, kendisini bu yola düşürenlerden aldığı intikam öyküsü.


Üçkâğıtçı (1981)

Rol: Rıfkı
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Rıfkı, ölen babasının mallarını satmak için Almanya’ dan köyüne döner. Ve köyde birden adı ermişe çıkar. Rıfkı yağmur duasına çıkan köylüler için yarım saat içinde yağmur yağdırır. Üfürükçülük yapar. Evde kalmış yaşlı kadınların kısmetini açar. Kötürümleri üfleyerek ayağa kaldırır. Bu arada bazı çıkarcılar, köyün belediye reisi seçimlerine Rıfkı’nın girmesini ister. Bir başka Belediye Reisi adayı ise Rıfkı’ya seçimlere girmemesi için rüşvet verir. Rıfkı seçimleri kazanır ama sonunda üçkâğıtçı olduğu ortaya çıkar.


Doktor Civanım (1982)

Rol: Kemal
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: İstanbul’da bir hastanede hademe olarak çalışan Kemal, yıllar sonra köyüne döner. Ve kendini doktor olarak tanıtır. Herkesi ücretsiz bedavaya muayene eder. Kısa bir süre içinde kendini sevdiren Kemal, Ruşen Ağa’nın kızı Sümbül’e âşık olur. Oysa Sümbül, ağanın oğlu Gafur ile sözlüdür. Bu arada Kemal’in foyası, yani sahte doktor olduğu ortaya çıkar. Ama tutuklandıktan sonra kendini temize çıkarır. Ve sonunda sevdiğine kavuşur.


Yedi Bela Hüsnü (1982)

Rol: Hüsnü
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Semtin güzel kızı Hüsniye’yi elde etmek için kabadayılığa özenip, bu arada da peşine düşen kiralık katillerle mücadele eden Hüsnü’nün güldürüsü.


Çarıklı Milyoner (1983)

Rol: Bayram
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Köy ve kasaba düğünlerinde davul çalarak geçimini sağlayan Bayram’a hiç tanımadığı babası İstanbul’lu milyarder Hilmi Bey’in bütün serveti miras kalır ve Bayram, mirasla ilgili yasal işlemler için İstanbul’a getirilir. Bu film bir Frank Carpa uyarlamasıdır.


Kılıbık (1983)

Rol: Kamil
Yönetmen: Ahmet Sezerel, Muzaffer Hiçdurmaz
Konusu: Namlı bir kabadayıya benzetilen ve bundan yararlanarak çeşitli olaylar içine giren iki çocuk babası bir adamın öyküsü.


Tokatçı (1983)

Rol: Osman
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Bir başlık parası öyküsü.


Postacı (1984)

Rol: Adem Keskin
Yönetmen: Memduh Ün
Konusu: Sevtap aynı mahallede oturan posta dağıtıcısı Adem’e aşıktır. Ve birbirlerini deli gibi severler. Bu arada, Almanya’dan tatilini geçirmek için Türkiye’ye gelen Sevtap’ın ağabeyi bu ilişkiye karşı çıkar. Ama Sevtap sonunda sevdiği adama kaçar.


Keriz (1985)

Rol: Zülfü
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Saf bir köylü ile hakkında çirkin dedikodular çıkarılan karısının öyküsü.


Tarzan Rıfkı (1986)

Rol: Rıfkı
Yönetmen: Natuk Baytan
Konusu: Kirli işlerde kullanılmak üzere mafyanın eline düşen fakir ve sakar bir adamın öyküsü.


Japon İşi (1987)

Rol: Veysel
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Başak, iki rakip gazino sahibinin paylaşamadığı bir şarkıcıdır. Genç kadın öldürüleceğinden korkarak kılık değiştirip yurtdışına kaçar. Gazinolar Başak’ı ararken, karşılarına şarkıcının bir kopyası çıkar. Gerçekte bu Başak değil, tıpa tıp ona benzeyen robottur. Bu robotu uzaktan kumanda eden garson Veysel’in (Kemal Sunal) bir saldırıdan kurtardığı Japon arkadaşıdır. Ve robot, Başak’ın yerine sahneye çıkar, genç kadın da yurda döner. Olaylar tam bir arap saçına döner.


Yakışıklı (1987)

Rol: Selim
Yönetmen: Orhan Aksoy
Konusu: Kamyonetle gazete satıcılığı yapan bir adamın öyküsü. Adam, bir arkadaşına özenerek telsizle bir kızla tanışır. Genç kız da bir gazetede çalışmaktadır. Birbirlerine âşık olduktan sonra evlenirler. Ev tutacak paraları olmadığı için gerdek gecesini kamyonette geçirirler.


Bıçkın (1988)

Rol: Ali, Kemal
Yönetmen: Orhan Aksoy
Konusu: “Birbirine benzeri olan iki bıçkın delikanlıyla, sonunda gerçeğine dönen âşık bir genç kadının güldürüsü.


İnatçı (1988)

Rol: Bayram
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Baraj yapımı için kamulaştırma yoluna giden iki komşu köyle, birbirlerini seven iki ağa çocuğunun sevda öyküsü.


Polizei (1988)

Rol: Ali Ekber
Yönetmen: Şerif Gören
Konusu: Farklı kültürlerin çatışması karşısında kişiliğini bulamayan çöpçü Ali Ekber’in Berlin’deki trajikomik öyküsü


Sevimli Hırsız (1988)

Rol: Metin Mertoğlu
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Sevdiği kızın gönlünü çalabilmek için hırsız kılığına giren bir adamın komik öyküsü.


Uyanık Gazeteci (1988)

Rol: Ali
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Yanlış haberler üreterek çalıştığı gazeteyi zor durumda bırakan bir gazetecinin öyküsü.


Talih Kuşu (1989)

Rol: Osman Abalı
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Bir nakliye şirketinde hamallık yapan altı çocuklu taşralı bir garibanla, büyük ikramiye çıkan piyango biletinin öyküsü.


Zehir Hafiye (1989)

Rol: Cemal
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Polisiye romanlara düşkün bir salak kabadayıyla bir mafya babasının kızının güldürüsü.


Koltuk Belası (1990)

Rol: Zühtü Kaya
Yönetmen:
Kartal Tibet
Konusu: Rakiplerini ağır bir yenilgiye uğratıp seçimleri kazanan imar müdürlüğünde görevli saf bir adamın güldürüsü.”


Varyemez (1991)

Rol: Ragıp Elibol
Yönetmen: Kartal Tibet
Konusu: Çevresinde eli sıkılığı ile bilinen Ragıp Elibol’un sahte bir örgüt tarafından kaçırıldığında ailesi ve çevresi tarafından yüzüstü bırakılmasının ve sonuçta da bütün bunların intikamını almasının trajikomik öyküsü.


Propaganda (1999)

Rol: Mehdi
Yönetmen: Sinan Çetin
Konusu: 1948 yılında yaşanan gerçek bir olaydan konusunu alan film, Sinan Çetin’in en ses getiren yapımları arasında. Film, siyasi otoritenin emriyle bir tel örgüsüyle ikiye bölünen bir köyün bu sınırla birlikte sosyal, duygusal ve manevi olarak da ikiye bölünmesinin ardından yaşanan dokunaklı hikayeyi anlatıyor. Başta gümrük memuru Mehdi ve çocukluk arkadaşı Rahim olmak üzere, birbirleriyle yıllardır birarada yaşayan köy halkı aradaki sınır yüzünden dostlarını, aşklarını ve hayata duydukları inancı yitirirken siyasi ve politik oyunların parçaladığı hayatlar bir kez daha gözler önüne seriliyor.


Kemal Sunal tüm dizileri

Saygılar Bizden (1992)

Rol: Rıza
Bölüm: 13
Yönetmen: Zeki Ökten
Konusu: “Saygılar Bizden” adlı dizi genel anlamda adalet mekanizmasını eleştiren bir dizidir.


Şaban Askerde (1993)

Rol: Şaban
Bölüm: 28
Yönetmen: Orhan Oğuz, Halit Akçatepe
Konusu: Askerlikte insanların başından geçen olayları gülünç bir şekilde seyirciye anlatan bir dizidir. Bu dizide Kemal Sunal’ın dışında Halit Akçatepe, Dinçer Çekmez, Özlem Savaş gibi oyuncular yer almıştır.


Bay Kamber (1994)

Rol: Kamber
Bölüm: 11
Yönetmen: Yaşar Seriner, Ünal Küpeli
Konusu: Mike Hammer’dan esinlenen “Bay Kamber” dizisi onun yerli versiyonu olmuştur. Kemal Suna! ve Ebru Şimşek’in başrolün paylaştığı dizinin her bölümünde olaylar değiştiği gibi, sanatçı kadrosu da değişmiştir.


Şaban ile Şirin (1997)

Rol: Şaban
Bölüm: 13
Yönetmen: Oğuz Yalçın
Konusu: Şaban’ın çocukla (Tuğçe Gedik) başından geçen olayları anlatan bu dizide sevgi ve hoşgörü işlenmektedir. Bir mahalleyi ve bu mahallede yaşayan insanların birbiri ile olan münasebetleri anlatan bir dizidir.

İçerik hakkında ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0
Görkem Barındık

Görkem Barındık tarafından oluşturuldu

1993 yılının Haziran ayında Ankara’da dünyaya gelen Genel Yayın Yönetmeni Görkem Barındık, Süleyman Demirel Üniversitesi Radyo ve Televizyon Programcılığı bölümünde ön lisans; Akdeniz Üniversitesi Gazetecilik bölümünde lisans eğitimini tamamladı. Şu an Akdeniz Üniversitesi Gazetecilik Anabilim Dalı'nda Yüksek Lisans eğitimine devam etmektedir. IO Dergi'de imtiyaz sahibi olan Barındık, hayatın sadece biyografik bilgilerin çoğalması için yaşanan anlardan ve kariyer için oluşturulan öz geçmişlerden ibaret olmadığına inanır. Araştırır. Okur. Bıkar. Güler. Yazmayı sever, hayat hakkında kritik yapmayı da… Yemek yer, sevdikleri ile paylaşır. Özellikle de hayvanlar ile… Her zaman bir şeylerin arayışındadır ama neyin arayışında, kendisi de bilmez. Aykırıdır. Öyle biridir işte…

2019 Temmuz: Netflix yayın takvimi

Süper kahramanlar neden ilgimizi çekiyor?